logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۵
[ شناسه خبر : ۶۲۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با حضور معاون حقوقی وزارت فرهنگ،

فاطمه کرباسی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان معرفی شد

فاطمه-کرباسی-به-عنوان-مدیرکل-فرهنگ-و-ارشاد-اسلامی-زنجان-معرفی-شد

با حضور حسینی؛معاون حقوقی،امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،فاطمه کرباسی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معرفی شد.

به گزارش موج رسا;با حضور حسینی؛معاون حقوقی،امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،درویش امیری استاندار زنجان و مدیران استانی، فاطمه کرباسی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معرفی شد.

ناصر مقدم در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، اظهار داشت: پس از چندین ماه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به سرپرستی امروز مدیریت این مجموعه به یکی از برجستگان فرهنگی استان واگذار می شود.

وی با بیان اینکه در 52 ماه گذشته تلاش شد تا سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر عملیاتی شود، افزود:تلاش کردیم تا نماینده خوبی برای وزارت در استان باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: برنامه محوری فعالیت ها از اقدامات انجام شده است که در این زمینه گفتمان اعتدال فرهنگی به وزارتخانه ارائه شد و این برنامه به عنوان الگو برای استان ها ارسال شد.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: توجه متوازن در اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی در استان زنجان پیگیری شد.

مقدم افزود: توجه به توسعه تشکل های غیر دولتی در زمینه های فرهنگ و هنر از اقدامات انجام شده است که تلاش شد انجمن های فرهنگی و هنری تشکیل شود.

وی خلاقیت و ابتکار را در تعریف برنامه ها از اولویت ها این اداره کل عنوان کرد و گفت: در این زمینه جشنواره های مختلف از جمله شکوه شکیبایی، رمضان، مراسم نکوداشت علما، جشن شایستگان فرهنگ و هنر ، آیات، و آوای امید از جمله این برنامه ها بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: کارگروه های فرهنگ و هنر و فرهنگ و جامعه با حضور نخبگان و صاحبنظران راه اندازی شد تا مشاوران خوبی برای این اداره کل باشند که این کارگروه ها نیز به عنوان الگو به سایر ادارات کشوری ارسال شد.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیان داشت: استفاده از نیروهای مستعد درون سازمانی از برنامه ها بود که تلاش شد از ظرفیت های مطلوب در این زمینه استفاده شود.

مقدم با اشاره به تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر استان زنجان، گفت: نگاه جناحی به مسائل و برنامه ها در استان وجود نداشت و تلاش شد تعامل اصل در اجرای برنامه ها باشد.

 

"فاطمه کرباسی"،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: فرهنگ مجموعه پیچیده ای از آداب و رسوم و نموداری از شخصیت مردم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در مقابل فرهنگ بی فرهنگی را نداریم، بلکه نا فرهنگ آورده شده است، افزود: نوع رفتاری که منبعث از ژنتیک یا حوادث است جزو فرهنگ نیست و فرهنگ با ابزاری با عنوان آموزش در ارتباط است.

این مسئول بیان داشت: تمایل فرهنگ به مانایی است و به همین دلیل آثار مسائل فرهنگی زود نمایان نمی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: حمایت از خلاقیت ها، مردمی کردن فرهنگ و هنر، تقویت آموزش های هنری و کتابخوانی، حمایت از هنرمندان و نام آوران عرصه فرهنگ، تمرکز زدایی فرهنگی از برنامه های من در این اداره کل است.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر